Bildt dementerar Tobisson

Lars Tobission (m) ger ut sina memoarer inom kort. Förlagets marknadsförare har börjat släppa valda delar av boken för att få publicitet. Tobisson påstår i boken att Carl Bildt var bildt IIkonspiratorisk och saknade bredd i sin personlighet. Carl Bildt går i sin voiceblog till motattack mot Tobisson.

[Voiceblog, direct transcript]

På väg till prrresidenten i Costa Rica nås jag av uppgiften att Lars Tobisson ljuger om mig i en kommande bok. Jag påstås ha svikit både Gösta Bohman och Ulf Adelsohn för att gynna min egen karrriär. Trrams och lögn! Jag har inte bara svikit, jag har avsikligt planerat min karriär på Göstas och Ulfs bekostnad. Det är inget svek, det är intelligens, Larrrs.

Naaa, så ljuger Lars igen och påstår att jag inte har ”tillräcklig bredd i personligheten” och därför inte blir tillräckligt populär hos kreti och pleti. Grrrov lögn, Larrrs! Mitt överlägsna sätt beror på att jag ärrr överlägsen de flesta. Att jag är nedlåtande beror på att jag skiiiter i andras synpunkter, inget annat. Min personlighet är sålunda såväl bred som hög. Att jag saknar empati är bara en fördel, det gynnar såväl karriär som nattsömn.

2 kommentarer till Bildt dementerar Tobisson

  1. Lars skriver:

    Snacka om merrriiiter fd svärson till Gösta Bohman…

  2. Putte skriver:

    Gå tillbaks i DNs artikelarkiv. Det finns en DN-Debatt artikel någon gång från 90-talet där en av Bohmans medarbetare hävdar att Bildt konspirerade för att få Bohman avsatt efter att denne spräckt regeringen efter ”Den Underbara Natten”.

Kommentera

