Statsrådsbloggen tackar läsarna

Det är nu precis en månad sedan jag startade Statsrådsbloggen som ett experiment för att prova satir som samhällskritik. aheExperimentet avslutas idag, bloggen får sedan ligga ute som den är.

Statsrådsbloggen har under fyra veckor häcklat politiska makthavare. Bloggen har haft 5600 visningar under perioden. De tre mest populära posterna var:

1. Göran Hägglund vill införa samlagsskatt

Artikeln kom precis när kd ställde sig försiktigt positivt till ett abortregister. Posten slog inte direkt, men den har haft en jämn ström av besökare sedan publiceringen och till slut blev den bloggens mest populära post. Texten handlar om att Göran Hägglund vill pungslå medborgarna på samlagsskatt.  Bilden på Göran i Dressmantröja och photoshoppade rödögon känns rätt i sammanhanget. Sex säljer:-)

2. Berlusconi bygger på Fårö

God tvåa blev en post om Marianne Samuelssons (mp) maktmissbruk som landshövding på Gotland.  Artikeln blev en jättehit för Statsrådsbloggen, med besöksrekord och topplistningar. Men den har inte gett samma besöksflöde över tid som posten om Göran Hägglund.

3. Om Statsrådsbloggen

Först var bloggen anonym. Sedan satte jag ut en länk till min personliga blogg . Jag som gjort Statsrådsbloggen heter Anders Hellsten och är under hösten aktuell med bl.a. romanen ”Upprorsmannen” som släpps på nätet. Det är också nya bloggprojekt på gång .

Ett varmt tack till alla er som läst, kommenterat, länkat, skällt, berömt och skrattat.

Kontakta mig via email: contact@andershellsten.com

 

Anders Hellsten

7 kommentarer till Statsrådsbloggen tackar läsarna

  1. Fredrik skriver:

    Bäste Anders,

    Tack för en underbar blogg, trots att jag sympatiserar med den regering som du drivit hejvilt med. Underbara inlägg, en härlig humor och satir i världsklass!

    Skulle du ha tid att skriva en gästblogg på min egen skapelse så är du alltid varmt välkommen.

    Måttliga tillrop! Tokmoderaten

  2. […] kommer dock beskedet att bloggen läggs ned, vilket är synd. Inläggen har nämligen hållit högsta klass i den brittiska skolan av lätt […]

  3. Väderkvarnen skriver:

    Varmt och hjärtligt tack för dina skarpa kreationer. Synd att du slutar (men Gudarna vet att det är ett jobbigt företag). Jag kommer att sakna detta flöde.

    Waltz in Peace.

  4. Camilla Grepe skriver:

    Kuliga statsråd har legat mig varmt om hjärtat allt sedan Baldersons dagar, så jag säger som bacillusken: ”Det var kul så länge det varade!”

Kommentera

